Niste korisnik? Registrirajte se..
11.10.2011.
Srećko Bradić, umjetnički ravnatelj Samoborske glazbene jeseniDvorana je nužnost u budućnostiPo završetku ovogodišnje Samoborske glazbene jeseni kratak osvrt dao je umjetnički ravnatelj Srećko Bradić te najavio najvažnije ciljeve u svom mandatu. Već se ustalilo da se po završetku Samoborske glazbene jeseni čuju pohvale i izražava zadovoljstvo programom. Kakav je Vaš rezime ovogodišnjeg izdanja? Mislim da je raspored bio zgusnut i da je bilo zaista puno odličnih izvedbi. Svaki koncert imao je specifičnost i ljepotu za sebe te bi bilo možda pretenciozno izvlačiti sve te detalje, ali ipak moram izdvojiti nekoliko značajnih koncerata. Već na početku bili smo oduševljeni sviranjem Zagrebačkih solista i njihova novog umjetničkog voditelja Marca Coppeya, a mogu reći da je izvedba Haydnova Koncerta za violončelo i orkestar u C-duru bila za pamćenje, kao i izvedba Šostakovičeve Komorne simfonije u c-molu. Također, izvrsni su bili King's Consort s dirigentom Robertom Kingom, Svet Stoyanov, a svakako se još izdvajaju koncerti Petrita Çekua i Marije Kuhar Šoša, potom Zagrebačkog vokalnog ansambla Antiphonus, posebno s izvedbom madrigala Petra Bergama, kao i koncertno-scenska izvedba Pergolesijeve Služavke gospodarice, u kojoj su maestralno pjevali Valentina Fijačko i Giorgio Surian. No, nabrajanje je pomalo nezahvalno, jer je program bio bogat. Također moram spomenuti i Natjecanje Ferdo Livadić, jer je ono specifično. Primjerice, ono je iznjedrilo Petrita Çekua i Mariju Kuhar Šoša, današnje naše zvijezde, i oni su dokaz da smo na pravom putu, da mladim umjetnicima dajemo impuls, ne samo novčanim iznosom, nego i time da se o njima piše i da imaju mogućnost samostalnog koncerta sljedeće godine na festivalu i u Zagrebu te, najvažnije, da se posebno za njih piše nova kompozicija. Ove je godine harmonikaš Ivan Šverko pokazao da je vrhunska osobnost i da zaslužuje pozornost te se nadam da će se dokazati i izvan Hrvatske. Na festivalu se posvećuje pozornost i domaćim suvremenim skladateljima, o čemu je tijekom boravka na Samoborskoj glazbenoj jeseni pohvalno govorio i predsjednik Ivo Josipović, jer hrvatski skladatelji nemaju puno prigoda za prezentaciju svoga rada. Hoćete li u svom mandatu nastaviti tu tradiciju? Moje želje i težnje su stvoriti u programu interakciju između starog i novog te istaknuti suvremeno hrvatsko stvaralašto i povezati naše skladatelje s domaćim, ali i svjetskim izvođačima, kako bi ih i svijet upoznao. Želim postići to prožimanje i nadam se da ćemo ga u budućnosti ostvariti, budući da je Samoborska glazbena jesen jedini festival koji naručuje novu skladbu za pobjednika Natjecanja Ferdo Livadić. To je raritet u Hrvatskoj. Vaš rukopis sigurno će ostati zapamćen i po 1. međunarodnom natjecanju skladatelja. To je nadgradnja k ostvarenju naših ciljeva te put prema glazbenom kampu, interakciji skladatelja i izvođača te permanentnim festivalskim događanjima kroz puna dva tjedna. Mislim da će ovo natjecanje biti bitno za budućnost, jer će se moći objediniti i povezati s majstorskim radionicama u tom željenom vrenju umjetničkih sposobnosti. Dobar primjer za to nam je Marimba Week, koji je bio izuzetno uspješan, jer je na njemu ove godine sudjelovalo 38 aplikanata. U svojoj viziji budućnosti festivala, kao umjetnički ravnatelj koji surađuje s izvršnom direktoricom i organizatorima iz POU Samobor, koje ste parametre postavili? Imamo cilj i u njegovo ostvarenje krećemo odmah po završetku 36. Samoborske glazbene jeseni, a to je pokretanje inicijative, uz stručnu pomoć i političku podršku, za izgradnju nove dvorane ili rekonstrukciju stare kino dvorane. U to sam zagrizao i želim da se što prije realizira, jer je to nužnost. Svaka čast našim dvjema crkvama i zahvaljujemo im na gostoprimstvu, ali u budućnosti ovaj festival mora imati kvalitetnu dvoranu za sviranje. Ta dvorana je nužnost i za ostale kulturne i društvene potrebe Samobora. Imam puno pozitivne energije i želim biti taj kotač koji će ponovno pokrenuti to pitanje u pozitivnom smjeru, jer sadašnja situacija je sramota za grad, osobito sada kada se nude sredstva iz fondova i bila bi velika šteta ništa ne poduzeti i to ne iskoristiti. M. Šipuš
|
Srećko Bradić, umjetnički ravnatelj Samoborske glazbene jeseniArhiva 2011
2024202320222021202020192018201720162015201420132012201020092008200720062005200420032002 |